sâmbătă, 10 ianuarie 2009

La cumpana dintre ani...

Pe Valea Ariesului este o manastire cu Hramul Cuvioasei Paraschiva. Aici am ajuns in Ajunul Nasterii Domnului, tarziu de tot datorita unor probleme cu masina , cunoscatorii stiu cum e cand pui un gand bun...ceva, undeva trebuie sa te impiedice.
Pentru prima data in acest loc pot spune ca nu mi-a parut strain. E un schit, stareta Maica Semfora, parinte duhovnic ieroschimonah Nectarie, cateva maici cu multa dragoste si un peisaj de vis... frumos, fooooarte frumos.

Manastirea de SubPiatra, jud Alba

...si parintele Nectarie.

Apoi Aiudul... ata de mult imi doream sa ajung. Ar fi trebuit sa ma descalt... caci pamantul pe care calcam era sfant. Cuvintele nu pot descrie jertfa si n-or sa poata niciodata... ramane rugaciunea smerita si lacrimile. Ca o mangaiere e faptul ca ne-am castigat mijlocitori la Dumnezeu, dar cu ce pret.... Va veni o zi in care ii vom avea in calendar ca sfinti, pana atunici insa ii vom cinsti asteptand ca ierarhii sa intareasca printr-un sinod ceea ce inima noastra stie... ca sunt cu totii sfinti mucenici.

Aiudule, Aiudule...


Apoi mai mult o fuga la Schitul Posaga. Din pacate nu cazeaza femei dar mi-am promis ca o sa revin chiar daca in trecere pentru linistea si pacea locului, mai ales ca am primit si o amenda de la un inger... cateva iconite foarte frumoase cu sf Serafim de Sarov si Izvorul Tamaduirii pe care le-am gasit la plecare sub stergatorul masini. Cu siguranta sunt multi ingeri acolo...

Si mai e si un izvor cu apa tamaduitoare...

Schitul Posaga, jud Alba
Tot in trecere am fost si pe la manastirea Lupsa. Era 7 seara si dupa binecuvantarea preotului in loc de obisnuitele rugaciuni au inceput sa zica rugaciunea mintii... "Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul"... iarasi si iarasi ca intr-un cantec de leagan... Gandul m-a dus la Pelerinul rus si o pace desavarsita m-a invaluit. Daca as putea pastra rugaiunea castigata aici...

Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluieste-ne pe noi si Lumea Ta...

Man. Lupsa, jud Alba

Finalul unui astfel de pelerinaj nu putea fi decat manastirea mea de suflet, si bunicutul drag. Mai mult nu zic, cine n-a fost... sa mearga, pentru cine a ajuns... cuvintele sunt de prisos...

In Iordan botezandu-te Tu Doamne....

Man. Petru Voda - arhim. Iustin Parvu

Niciun comentariu: